Regulamin Rajdu IT Orient 2025
I. TERMIN I MIEJSCE RAJDU
- Rajd na Orientację „IT Orient”, zwany dalej Rajdem, odbędzie się w dniu 30 sierpnia 2025 r.
- Bazą Rajdu będzie Dom Ludowy w Zarzęcinie (przy OSP), Zarzęcin 43C.
II. ORGANIZATORZY
- Organizatorem Rajdu jest Fundacja Słonie na Balkonie z siedzibą w Łodzi (ul. Piotrkowska 17/8, 90-407 Łódź, KRS: 0000409122).
- Sponsorem głównym Rajdu jest Knowit Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa, KRS: 0000036076).
III. CELE
- Popularyzacja imprez na orientację.
- Popularyzacja aktywności fizycznej, szczególnie wśród pracowników i współpracowników podmiotów z branży IT.
- Pomoc dzieciom z Fundacji Słonie na Balkonie.
- Wyłonienie najlepszych uczestników.
- Propagowanie zdrowego trybu życia, turystyki i rekreacji.
- Praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą oraz nawigacji w terenie.
- Sprawdzenie granic własnej wytrzymałości i odporności psychicznej.
IV. TRASY
- SPACEROWA – ok. 10 km pieszo lub na rowerze, limit czasu 7h
- RODZINNA – ok. 25 km pieszo lub na rowerze, limit czasu 7h, klasyfikacja drużynowa, wymóg startu z dzieckiem do lat 12 w drużynie
- PIESZA – ok. 25 km biegiem/marszem, limit czasu 7h, klasyfikacja indywidualna – trasa zaliczana do Pucharu TP25.
- MEGA – ok. 50 km na rowerze, limit czasu 9h, klasyfikacja indywidualna – trasa zaliczana do Pucharu Bike Orient.
- GIGA – ok. 100 km na rowerze, limit czasu 9h – trasa zaliczana do Pucharu Bike Orient oraz Pucharu Polski w Maratonach Rowerowych na Orientację (PPM).
- ELEKTRYCZNA – ok. 100 km na rowerze, limit czasu 9h.
Szacowany dystans jest przybliżoną wartością optymalnego wariantu przejazdu lub przejścia po drogach i ścieżkach, przy założeniu zaliczenia wszystkich punktów kontrolnych.
V. HARMONOGRAM:
Piątek, 29 sierpnia
- od 18 – przyjmowanie uczestników w Bazie Rajdu
- 20 – 22 – praca Biura Rajdu
Sobota, 30 sierpnia
- 8:30 – 9:45 – praca Biura Rajdu i rejestracja zawodników dla tras MEGA, GIGA i Elektrycznej.
- 9:45 – 9:55 – odprawa techniczna i rozdanie map dla tras MEGA, GIGA i Elektrycznej.
- 10:00 – start tras MEGA, GIGA i Elektrycznej.
- 10:05 – 10:45 – praca Biura Rajdu i rejestracja zawodników dla trasy Pieszej, Rodzinnej i Spacerowej.
- 10:45 – 10:55 – odprawa techniczna i rozdanie map dla trasy Pieszej, Rodzinnej i Spacerowej.
- 11:00 – start trasy Pieszej, Rodzinnej i Spacerowej.
- 15:00 – 18:30 – wydawanie posiłków regeneracyjnych.
- ok 15:00 – dekoracje cząstkowe w razie potrzeby
- od 18:00 – rozpalanie ogniska
- 18:00 – limit czasu podstawowego dla trasy Pieszej, Rodzinnej i Spacerowej.
- 18:30 – limit spóźnień dla trasy Pieszej, Rodzinnej i Spacerowej.
- 19:00 – limit czasu podstawowego dla tras MEGA, GIGA i Elektrycznej.
- 19:30 – limit spóźnień dla tras MEGA, GIGA i Elektrycznej.
- ok. 19:40 – zakończenie Rajdu, dekoracje, rozdanie nagród.
Niedziela, 31 sierpnia
do 12 – leniwe wstawanie, wspominanie dnia poprzedniego i powolne opuszczanie Bazy Rajdu przez uczestników
VI. PUNKTY KONTROLNE
- W terenie, na którym organizowany jest Rajd, wyznaczone zostaną punkty kontrolne (PK) oznaczone lampionami.
- O rozmieszczeniu PK uczestnicy dowiedzą się z map, które otrzymają od Organizatora przed startem. W Rajdzie zostanie wykorzystana mapa wydawnictwa Compass w skali 1:50 000 (aktualizowana przed Rajdem).
- Swoją obecność przy PK uczestnik powinien potwierdzić przez odbicie perforatora w odpowiednim miejscu na karcie startowej.
- W przypadku braku lampionu i/lub perforatora na PK należy wpisać „brak PK” na karcie startowej i wykonać zdjęcie dokumentujące pobyt na PK. W szczególnych przypadkach warto skontaktować się telefonicznie z Organizatorami.
- Każdy uczestnik powinien odwiedzić PK osobiście.
- Kolejność zaliczania PK oraz dobór trasy pomiędzy nimi są dowolne.
VII. ZASADY ROZGRYWANIA RAJDU
- Uczestnicy mogą wziąć udział w Rajdzie pieszo lub korzystając z roweru, inne środki transportu są zabronione.
- Trasa nie jest atestowana.
- Na trasach MEGA, GIGA i Pieszej prowadzona będzie klasyfikacja indywidualna uczestników z podziałem na kategorie: kobiet, mężczyzn i open. Na trasie Elektrycznej prowadzona będzie tylko klasyfikacja open, natomiast na trasie Rodzinnej tylko klasyfikacja drużynowa. Na trasie Spacerowej nie będzie prowadzonej klasyfikacji.
- Na trasie Rodzinnej każda drużyna musi mieć w składzie przynajmniej jedno dziecko do lat 12.
- Uczestnicy mogą poruszać się na trasie pojedynczo lub w dowolnych grupach.
- Uczestnik zobowiązany jest oddać kartę startową niezwłocznie po przekroczeniu linii mety. Czas mety liczony jest w momencie oddania karty przez zawodnika (z wyjątkiem trasy Spacerowej, na której nie będzie pomiaru czasu).
- Uczestnicy deklarują wybór trasy podczas zapisów, z wyjątkiem tras MEGA/GIGA. W tym przypadku mogą o tym zdecydować dopiero w trakcie trwania Rajdu.
- Aby zostać sklasyfikowanym na trasie Pieszej, Rodzinnej, MEGA lub Elektrycznej należy prawidłowo potwierdzić co najmniej jeden PK. Wymagane minimum PK na trasie GIGA zostanie podana w komunikacie startowym kilka dni przed rajdem.
- Za każdy prawidłowo potwierdzony PK uczestnik otrzyma jeden punkt.
- Za przybycie na metę po wyznaczonym limicie czasu naliczane będą punkty karne – za każde rozpoczęte 5 minut spóźnienia odejmowany będzie jeden punkt.
- W klasyfikacji w pierwszej kolejności brana będzie pod uwagę suma uzyskanych punktów, a w drugiej uzyskany czas.
- Nieklasyfikowani będą uczestnicy, którzy nie przestrzegają zasad sportowego zachowania, nie zaliczyli żadnego PK lub nie dotrą na metę w ciągu pół godziny po limicie czasu.
- Nagrody przyznawane będą dla zwycięzców w następujących kategoriach:
- GIGA;
- MEGA;
- Piesza;
- Rodzinna;
- Elektryczna „ŁCR Prąd”;
- Dekoracja z nagrodami odbędzie się tylko pod warunkiem uczestnictwa minimum 7 osób na danej trasie.
- Organizator przewiduje również nagrody Fair Play.
- Rajd będzie się odbywał przy nieograniczonym ruchu drogowym, dlatego uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego.
- Używanie odbiorników gps dozwolone jest jedynie w celach archiwizacyjnych trasy, używanie odbiorników gps jako pomoc przy nawigacji będzie karane.
- Uczestnicy, którzy podczas Rajdu nie mogą, bądź nie chcą kontynuować uczestnictwa w Rajdzie z jakiegokolwiek powodu, zobowiązani są poinformować o tym fakcie Organizatora.
- Organizator zastrzega sobie prawo do skrócenia tras Rajdu ze względu na złe warunki atmosferyczne.
- Nad przebiegiem Rajdu czuwać będzie sędzia główny – osoba wyznaczona przez Organizatora.
- Uwagi do wyników można zgłaszać drogą mailową (itorientcup@gmail.com) przez tydzień po zakończeniu Rajdu. Po tym terminie wyniki rywalizacji stają się oficjalne.
VIII. UCZESTNICTWO W RAJDZIE
- W Rajdzie mogą wziąć udział osoby fizyczne, bez ograniczeń wiekowych. Osoby poniżej 16 roku życia mogą wziąć udział w Rajdzie wyłącznie pod opieką rodzica lub opiekuna prawnego.
- Zgłoszenia uczestnictwa w Rajdzie należy dokonać najpóźniej do dnia 29 sierpnia 2025 do godz. 20:00 poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego na stronie internetowej Rajdu (www.itorient.pl) oraz uiszczenie opłaty startowej. Zgłoszenia w imieniu osób małoletnich dokonywane są przez rodziców lub opiekunów osób małoletnich.
- Pracownicy oraz współpracownicy Organizatorów mogą wziąć udział w Rajdzie na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Warunkiem uczestnictwa w Rajdzie będzie podpisanie przez każdego uczestnika Rajdu oświadczenia o udziale w Rajdzie na własną odpowiedzialność (oświadczenie będzie dostępne w bazie Rajdu) oraz akceptacja niniejszego Regulaminu.
- Zabrania się śmiecenia na trasie Rajdu. Uczestnicy zobowiązani są do niesienia ze sobą wszelkich odpadów i pozostawienia terenu Rajdu w stanie nienaruszonym.
IX. OPŁATA STARTOWA
- Dzieci do lat 12 mogą uczestniczyć w Rajdzie bezpłatnie.
- Dla pozostałych uczestników opłata startowa jest uzależniona od terminu rejestracji i wynosi:
- 26 lipca – 28 lipca 2025:
- 30zł/os. – trasa Spacerowa
- 60zł/os. – pozostałe trasy
- 29 lipca – 18 sierpnia 2025:
- 40zł/os. – trasa Spacerowa
- 80zł/os. – pozostałe trasy
- 19 sierpnia – 25 sierpnia 2025:
- 50zł/os. – trasa Spacerowa
- 100zł/os. – pozostałe trasy
- 26 sierpnia – 29 sierpnia 2025 (również gotówką w dniu Rajdu):
- 75zł/os. – trasa Spacerowa
- 150zł/os. – pozostałe trasy
- 26 lipca – 28 lipca 2025:
- Za dodatkową darowiznę w kwocie 99zł (przelana do 25 sierpnia) można zostać „Mistrzem Pomagania”.
- Opłaty należy uiścić na następujący rachunek bankowy Fundacji Słonie na Balkonie: 96 1020 3352 0000 1902 0284 5642 w tytule przelewu wpisując: darowizna ITOrient + imię i nazwisko zgłaszanej osoby lub osób, za które wysyłana jest opłata startowa.
- W przypadku rezygnacji z Rajdu organizatorzy nie zwracają opłaty startowej.
- Wszelkie środki zebrane z tytułu opłat startowych zasilą konto fundacji Słonie na Balkonie, która prowadzi terapię dla dzieci po traumie – ofiar przestępstw i nieszczęśliwych zdarzeń losowych.
- Wszystkie wpłacone środki są darowizną na rzecz organizacji pożytku publicznego i mogą być odliczone od dochodu w rozliczeniu rocznym PIT.
X. WYPOSAŻENIE UCZESTNIKÓW
- Wyposażenie obowiązkowe uczestników Rajdu obejmuje:
- mapa (zapewnia Organizator);
- telefon komórkowy z baterią działającą przez czas trwania Rajdu;
- karta i numer startowy (zapewnia Organizator)
- długopis – na trasach Pieszej, Rodzinnej i Spacerowej
- Wyposażenie zalecane:
- kompas
- linijka do pomiaru odległości na mapie
- zapas jedzenia i picia, odpowiedni do wybranej trasy oraz potrzeb uczestnika
- dodatkowo w przypadku uczestnictwa na rowerze:
- mapnik rowerowy, kask sztywny, licznik kilometrów, zapasowa dętka oraz podstawowe narzędzia do naprawy roweru;
- zalecane są rowery crossowe bądź górskie o średnim lub grubym bieżniku opon
- Na trasie Rajdu obowiązuje zakaz używania innych map niż te rozdane przez Organizatora.
XI. ŚWIADCZENIA I NAGRODY
- Mapy z trasą Rajdu, numery i karty startowe oraz komplet zipów/agrafek dla wszystkich uczestników.
- Dwa noclegi w bazie Rajdu w warunkach turystycznych (na podłodze na sali lub pod namiotem).
- Zaplecze sanitarne (toalety oraz prysznice zewnętrzne).
- Opieka medyczna.
- Napoje, przekąski, owoce oraz ciepły posiłek regeneracyjny na mecie.
- Bufet z przekąskami i napojami na trasie Rajdu (z wyjątkiem trasy Spacerowej).
- Pamiątkowe medale i nagrody dla 3 najlepszych zawodników/zawodniczek w kategoriach kobiet, mężczyzn na trasach GIGA, MEGA i Pieszej oraz dla 3 najlepszych zawodników na trasie Elektrycznej i 3 najlepszych drużyn na trasie Rodzinnej.
- Upominki od sponsorów.
- Atrakcje i animacje dla dzieci w bazie rajdu przygotowane przez Słoniowych wolontariuszy.
XII. OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW W ZWIĄZKU Z ORGANIZACJĄ RAJDU NA TERENIE NADLEŚNICTWA
- Uczestnik Rajdu zobowiązany jest do zapoznania się z i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 roku o lasach, a w szczególności przepisów art. 26, 29 i 30 w/w. ustawy, dotyczących czynności zabronionych w lasach. Ustawa jest dostępna tutaj.
- Uczestnik Rajdu zobowiązany jest do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych obowiązujących na obszarach leśnych.
- W trakcie biegu uczestnicy powinni zachować wyjątkową ostrożność ze względu na obecność innych użytkowników ścieżek, w tym rowerzystów. Należy również zwrócić uwagę na potencjalnie niebezpieczne elementy trasy, w tym strome podbiegi i zbiegi, ostre zakręty, odcinki podmokłe, wystające korzenie oraz nisko wiszące gałęzie. Uczestnicy są zobowiązani do zachowania szczególnej ostrożności w tych miejscach.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i powrotu z niego, a także podczas jego trwania.
- Organizator nie zapewnia uczestnikom jakiegokolwiek ubezpieczenia na życie, zdrowotnego lub od odpowiedzialności cywilnej z tytułu choroby, wypadku, odniesienia obrażeń, poniesienia śmierci lub poniesienia jakichkolwiek strat bądź szkód, jakie mogą wystąpić w związku z obecnością i/lub uczestnictwem w Rajdzie. Uczestnikom doradza się, jeżeli uznają to za konieczne, zakup stosownego ubezpieczenia NNW na czas udziału w imprezie sportowej.
- Każdy uczestnik bierze udział w Rajdzie na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko. Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że udział w Rajdzie wiąże się z wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci), a także szkód i strat o charakterze majątkowym. Uczestnicy są zobowiązani do informowania organizatorów o wszelkich problemach zdrowotnych przed rozpoczęciem Rajdu.
- Zasady przetwarzania danych osobowych uczestników Rajdu określa Polityka Prywatności dostępna tutaj, stanowiąca integralną część niniejszego Regulaminu.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Rajdu z powodów niezależnych od niego. W razie odwołania Rajdu przez Organizatora uczestnikom przysługuje prawo zwrotu uiszczonej opłaty startowej.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmian niniejszego Regulaminu, które wejdą w życie z dniem opublikowania Regulaminu na stronie internetowej Rajdu. Uczestnictwo w rajdzie jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu w brzmieniu obowiązującym na dzień rozpoczęcia Rajdu.